اهــــــلا بــــك
اســرة منتدى قشطوخ ترحب بك
ونبلغك بأنك تستطيع مشاهدة كافة الموضيع ولكن لا يمكنك الرد عليها
ان كنت تود اضافه رد فعليك بالتسجيل
نرجو ان يكون منتدانا هدفكم الذى تبحثون عنه


    الحقيقة المرة " الجزء البايخ "بقلم جحا

    شاطر
    avatar
    محمد سعيد
    المدير العام للمنتدى
    المدير العام للمنتدى

    عدد الرسائل : 936
    العمر : 28
    السٌّمعَة : -14
    نقاط : 896
    تاريخ التسجيل : 13/04/2008

    الحقيقة المرة " الجزء البايخ "بقلم جحا

    مُساهمة من طرف محمد سعيد في الثلاثاء أكتوبر 26, 2010 12:19 am


    تحية طيبة لكل الأعضاء وبعد
    انا عمرى مكنت عاوز اتكلم فى الموضيع دى بس خلاص زهقت
    زهقت من الكدب والخداع زهقت من النصب والنفاق ودوس اوى على النفاق
    الشعب زى ماهو خايف يواجه الحقيقه
    !!!انا عارف ان فيه ناس كتير هتقول ايه الحقيقة
    الحقيقه ان احنا شعب اتهان كتير احنا شعب بدون كرامه بدون لسان
    منقدرش نقوم ونقول للظلم لاء ولما تصرخ وتقول ياناس يردو يقولو احنا شعب من غير لسان قطعوها لينا من زمان .
    اصحوا بقى ولا انتو شعب موتو من زمان اصحوا بقى وقولوا خلاص قولوا كفايه العذاب
    قولوا ياعم كده حرام ايوة حرام

    قولوله ياعم الحج ان كان حبيبك عسل متلحسوش كله
    "ان كانت مصر عسل متلحسهاش كلها"
    بس خلاص للأسف اكل البرطمان كله مسبش لحسه لحد والجوع اهوه عندنا والهم ملا قلبنا

    اصحوا بقى !!!!
    هيه الحقيقه مرض ولا تكنش حرام
    قالولى زمان ان الحقيقه تنجى وان النفاق ده غلط
    بس الحقيقة تموت والنفاق شغال
    معلومه كلنا منافقين
    مهما نعمل برده هنعيش فى النفاق
    ومهما ننذل هنسكت و هنقول ده أحلى كلام
    عــــــــــــــــــــــلا كــــــــــــــــــــــــــــــــلا
    انا معرفش انا كتبت الكلامده ازاى حتى مش عارف ان كان الكلام مترتب ولا لاء
    انا كنت مجهز موضوع تانى خالص بس اكيد هكتبة بس ربنا يستر

    بس انا خايف


    _________________

    ابوفاروق الخطيب
    قشطوخى نونو
    قشطوخى نونو

    عدد الرسائل : 43
    العمر : 36
    الموقع : بلدي لوشغلت بالخلدعنكي نازعتني اليكي في الخلد نفسي
    السٌّمعَة : 11
    نقاط : 56
    تاريخ التسجيل : 01/10/2010

    رد: الحقيقة المرة " الجزء البايخ "بقلم جحا

    مُساهمة من طرف ابوفاروق الخطيب في الثلاثاء أكتوبر 26, 2010 2:51 am

    بص ياجحا انا معاك معاك في كل الكلام اللي انت اولته بس انا عايز اسالك انت خايف من ايه علي راي المثل ضربو الاعور عل ي عينه قال خسرانه خسرانه في ايه فاضل تخاف عليه او تخاف من مين الرب واحد والعمر واحد لازم تقول رايك بكل ثقه وبجد والله العظيم المشكله مشكله فرد مش مشكله شعب لان احنا بقينا في زمن لازم تاخد حقك بايدك وفي نفس الوقت اللي اتاخد حقك منك فيه لانه لو بات مش هتعرف تسترده تاني بجد لازم كل واحد يقف مع نفسه وقفه ايجابيه بس لازم يكون ولاءه لاهله وبلده في المقام الاول وصدقني ماتخافش من اي حد لانه العمر والرزق بايد ربنا وحده وحسبي الله ونعم الوكيل في كل من هو سبب في اللي حصل للشعب المصري بالاخص في الفتره الاخيره من غلاء اسعار وتردي خدمات حصوصا في وزاره الصحه من رعايه المرضي الغير قادرين علي نفقه العلاج وربنا يصبر الجميع تحياتي
    avatar
    محمد سعيد
    المدير العام للمنتدى
    المدير العام للمنتدى

    عدد الرسائل : 936
    العمر : 28
    السٌّمعَة : -14
    نقاط : 896
    تاريخ التسجيل : 13/04/2008

    رد: الحقيقة المرة " الجزء البايخ "بقلم جحا

    مُساهمة من طرف محمد سعيد في الثلاثاء أكتوبر 26, 2010 11:10 am



    _________________
    avatar
    MeMo MoR
    قشطوخى مميز
    قشطوخى مميز

    عدد الرسائل : 425
    العمر : 29
    السٌّمعَة : 4
    نقاط : 81
    تاريخ التسجيل : 06/04/2008

    رد: الحقيقة المرة " الجزء البايخ "بقلم جحا

    مُساهمة من طرف MeMo MoR في الثلاثاء أكتوبر 26, 2010 2:36 pm

    تحياتي يا مديرنا لخطوات الجراءه التي ظهرت بالمنتدى وأنا من مؤيديك
    ومرحلة ما بعد الصمت وكسر حاجز الخوف من قلوب الشعب تأتي خطوة توحيد الكلمة والصوت لكل الشعب وبضربة عصا واحده نصنع ما لم يحدث من قبل نصنع دولة جديدة نغير ما نغيرة
    بصريح العبارة ننهى المهزلة وننهى التجارة بنا وبشعب غني أفتقر من ظلم أسياده
    وكلمتين نذيحهم من عقولنا ( الحكومه ) وكلمة (هما) كل ما تيجي تكلم فرد من الشعب يقولك هما اللى عملو فينا كده بس هما مين هما دول الحكومه يعنى طبعا لا مش الحكومه لكن إحنا هما ... اه إحنا هما أحنا اللى الصقنا افواهنا بصمغ واغلقنا اعينا وقلنا ربنا على المفتري ..... لا ... لا ( اعقلها وتوكل ) مش تواكل صوتك جنب صوتي مهم لكن صوتي لوحده ليس له قوه ولا قيمه

    دعوه لتوحيد الصوت
    avatar
    النجم
    قشطوخى فعال
    قشطوخى فعال

    عدد الرسائل : 119
    العمر : 33
    السٌّمعَة : 11
    نقاط : 83
    تاريخ التسجيل : 10/05/2008

    رد: الحقيقة المرة " الجزء البايخ "بقلم جحا

    مُساهمة من طرف النجم في الثلاثاء أكتوبر 26, 2010 3:44 pm


    كلـــنا معاك ياجحا لبد فعلا ان احنا نصحى ونفوق ونقول خلاص زهقنا ملينا

    منير
    قشطوخى صغير
    قشطوخى صغير

    عدد الرسائل : 91
    العمر : 27
    السٌّمعَة : 0
    نقاط : 50
    تاريخ التسجيل : 14/05/2008

    رد: الحقيقة المرة " الجزء البايخ "بقلم جحا

    مُساهمة من طرف منير في الأربعاء أكتوبر 27, 2010 8:33 am

    بس يا ابني بلاش تتعبني
    عشان عمرك ما حتغلبني

    يا يا يا ياه يا واد يا تقيل


    قلبي يقول ياني ياني ياني
    وده قلبوا ولا يعاني
    ولا يعاني ولا يعاني ولا يعاني
    عندو برود اعصاب اسم الله
    avatar
    MeMo MoR
    قشطوخى مميز
    قشطوخى مميز

    عدد الرسائل : 425
    العمر : 29
    السٌّمعَة : 4
    نقاط : 81
    تاريخ التسجيل : 06/04/2008

    رد: الحقيقة المرة " الجزء البايخ "بقلم جحا

    مُساهمة من طرف MeMo MoR في الأربعاء أكتوبر 27, 2010 11:32 am

    تقصد مين يا منير.........؟

    أفصح بما داخلك ولا تجعل صدرك ينفجر من الكتمان والصمت

      الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء ديسمبر 13, 2017 8:15 am