اهــــــلا بــــك
اســرة منتدى قشطوخ ترحب بك
ونبلغك بأنك تستطيع مشاهدة كافة الموضيع ولكن لا يمكنك الرد عليها
ان كنت تود اضافه رد فعليك بالتسجيل
نرجو ان يكون منتدانا هدفكم الذى تبحثون عنه


    هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    شاطر
    avatar
    طيار
    قشطوخى فعال
    قشطوخى فعال

    عدد الرسائل : 148
    العمر : 45
    السٌّمعَة : 0
    نقاط : 2
    تاريخ التسجيل : 10/06/2008

    هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف طيار في الجمعة يونيو 27, 2008 2:00 am

    بداية أطلب من كل متيم ومنك ايضاً سيدتي ان تأخذوا نفساً عميقاً ثم بعقلانية ودون تعصب وبعيداً عن كؤوس العشق والصبابة والهيام

    أجيبوني :

    هل فعلاً "الحب للحبيب الاول" ولم لا يكون الحب الثاني هو فعلا الحب الحقيقي الواقعي الناضج، وأن الحب الاول مجرد اعجاب فقط،

    أو فلنقل اختبار واشارة على ان قلوبنا تعمل .

    أيها المتيم هل يمكن ان تكون لك حبيبتان في نفس الوقت ؟ بغض النظر عن موضوع التساوي وتوزيع الحب بينهما .

    وانت سيدتي هل يمكن ان تحبي رجلين في نفس الوقت ؟ ، وهل ذلك يعني قطعا خيانتنا للحبيب الاول واننا لسنا صادقين معه ,

    ولا مخلصين له ؟

    وماذا نسمي مشاعرنا تجاه الحبيب او الشخص الثاني ؟

    هل يستجيب الرجل لنداء الانوثة في المرأة

    ام لنداء الروح والقلب

    ام لنداء الجمال

    ام لكل ذلك، أم أن الامر مجرد ميل طبيعي فطري فكل منهما يميل للاخر وحسب ؟

    وأخيرا ارجوا ان يكون الموضوع مشوقا وليس مملا.
    avatar
    MeMo MoR
    قشطوخى مميز
    قشطوخى مميز

    عدد الرسائل : 425
    العمر : 29
    السٌّمعَة : 4
    نقاط : 81
    تاريخ التسجيل : 06/04/2008

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف MeMo MoR في الجمعة يونيو 27, 2008 11:03 am

    ارىفرق بين ان تحب اثنين فى آن واحد
    وأن تحب حب وبعدها حب ولكن ذكرى الحب الأول موجود
    وقد رأيت انك تقصد النوع الثانى صح
    اما النوع الأول فقد اراه لن يكون حب اصلا .... لإن الشخص الذى يوهم نفه انه يحب اثنين فى آن واحد او يحث بذلك فأقول له هذا ليس حب بل ستجده اما شئ من اثنين ان يكون نقص فى الشخص نفسه ووجدته فى شخص او اثنين او اكثر والأمر الثانى ان تكون مبهر بشئ بهم فقط
    اجى على النوع الثانى وهو الموجود فى حياتنا بكثره اللى هو
    تحب حب وبعدها حب ولكن ذكرى الحب الأول موجود
    كثيرا ما يحدث ان تحب شخص ويحد شئ ما وتفترق القلوب بعد ان التقت وتجمعت لكن تفترق القلوب وهى تحمل هذا الحب
    وتمر ايام وليالى وسنوات ويأتى نفس القلب ليحب مره اخرى وهو يحمل حب اخر سابق
    انا ارى انه لم يحب الحب الثانى بمعنا الحب اى بمعنى كما احب المرة الأولى لكن دائما ما يكون قد يرى الحب الثانى قريب من حبه الأول الذى ضاع منه فيندمج به محاولا اصلاح ما افسد اول مره فق تراه يجدى بحبه فى المرة الثانيه عن الأولى
    وانا لا اعترض مع مثل هذا النوع ليس لشئ خاص ولكن اره حقيقه محيطه بيننا
    واقع نراه بعيننا
    فكثيرا ما تتحكم مشاعرنا فى اجسادنا
    avatar
    النجم
    قشطوخى فعال
    قشطوخى فعال

    عدد الرسائل : 119
    العمر : 33
    السٌّمعَة : 11
    نقاط : 83
    تاريخ التسجيل : 10/05/2008

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف النجم في الجمعة يونيو 27, 2008 5:07 pm

    ياعم طيار حرام عليكانت بتكتب يجى 900 موضوع فى اليوم ركز المواضيع كتير مش عارف اقرى
    اى حاجة بص انا ممكن اعمل زى مانت بتعمل بس لزما الموضيع تبقى هادفة
    وبقلك انت سبت نفسك فى فترة قليلة جدا
    والمفروض تاخد غفير المنتدى اقصدى مدير المنتدى
    اوحتى مهندس
    وعلى العموم فى بلدك قشطوخ مفيش حب اولنى وتانى
    انا زاد نفسى بحب يجى 15 مرة
    ياعم روق
    واخيرا اشكرك يا طيار على موضيعك الهادفة والجذابة للجميع
    مع ان موضيعك تفهة وسطحية جدا ودمها تقيل
    انت عارف مين معاك انا زوررررررررررووووووو
    مدافع قشطوخ
    avatar
    MeMo MoR
    قشطوخى مميز
    قشطوخى مميز

    عدد الرسائل : 425
    العمر : 29
    السٌّمعَة : 4
    نقاط : 81
    تاريخ التسجيل : 06/04/2008

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف MeMo MoR في الجمعة يونيو 27, 2008 6:13 pm

    الأخ الفاضل
    zoro

    انا هرد بالنيابه عن طيار
    ده بعد اذنك يا ..... طيار
    منين بتتهمه بكترة مواضيعه وتقول لازم تكون هادفه
    وانت بنفسك رادد عليه وبتشكره وبتقوله
    واخيرا اشكرك يا طيار على موضيعك الهادفة والجذابة للجميع
    وبعدها تغلط فيه وتتهمه بالسطحيه وبالتفاهه


    مش عارف احنا بنبنى بعض ولا بنكسر من عزم بعض
    ليك الحق انك تنقضه بس بشروط
    واظن النصيحه على الملاء فضيحه
    ابعتله رساله على الخاص وقوله اللى انت محتاجه
    اما برده من شروط اللى احب اشوفها فى الردود ديما انها توجهه او تبنى
    مش تهبط وتهدم عزيمة
    ولك تحياتى يا زورررررررررررووووووووو
    يا مدافع قشطوخ
    avatar
    طيار
    قشطوخى فعال
    قشطوخى فعال

    عدد الرسائل : 148
    العمر : 45
    السٌّمعَة : 0
    نقاط : 2
    تاريخ التسجيل : 10/06/2008

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف طيار في السبت يونيو 28, 2008 1:21 am

    متشكر من الاخ الذى يقول انة مدافع ياريت كونت مداف وللاسف انت مهاجم ياريت تفهم المعنى ومش هقول لك
    اكثر من ذلك
    واخص بالشكر الاستاذ محمد السيد على توضيح الامور ببساطة
    شكرا لكل الاخوة اولاد قشطوخ
    avatar
    مدحت شتية
    قشطوخى صغير
    قشطوخى صغير

    عدد الرسائل : 56
    العمر : 40
    السٌّمعَة : 0
    نقاط : 1
    تاريخ التسجيل : 21/04/2008

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف مدحت شتية في السبت يونيو 28, 2008 10:48 am

    ايوه ممكن تحب اثنين او ثلاثة بس المهم هنجيب الوقت منين دول عاوزين الواحد الفاضى
    avatar
    مدحت شتية
    قشطوخى صغير
    قشطوخى صغير

    عدد الرسائل : 56
    العمر : 40
    السٌّمعَة : 0
    نقاط : 1
    تاريخ التسجيل : 21/04/2008

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف مدحت شتية في السبت يونيو 28, 2008 10:52 am

    متزعلشى يا طيار من العضو زوررررررررررررررروووو بس م/ محمد السيد فهمه بالطريقه
    avatar
    MeMo MoR
    قشطوخى مميز
    قشطوخى مميز

    عدد الرسائل : 425
    العمر : 29
    السٌّمعَة : 4
    نقاط : 81
    تاريخ التسجيل : 06/04/2008

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف MeMo MoR في السبت يونيو 28, 2008 11:04 am

    ده واجب يا شباب اننا نعدل مسار الأمور
    وشكرا ليكم
    avatar
    ابو ماجد
    قشطوخى نشيط
    قشطوخى نشيط

    عدد الرسائل : 248
    العمر : 48
    الموقع : HEIGHT=http://www.ksa9.net/upfiles/Ymc43412.swf[/flash]
    السٌّمعَة : 0
    نقاط : 32
    تاريخ التسجيل : 24/05/2008

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف ابو ماجد في الخميس يوليو 24, 2008 9:40 am

    انا عن نفسي ممكن احب ال حلوين ال في


    الدنيا كلها بس يكون مقابل حبي حب متبادل



    مش حب يقابله جحود مالوش اي لزوم





    تضعه تحت حزائك




    بدلا من ان يضعك تحت جزمته























    ول ايه































    .
    avatar
    ابو ماجد
    قشطوخى نشيط
    قشطوخى نشيط

    عدد الرسائل : 248
    العمر : 48
    الموقع : HEIGHT=http://www.ksa9.net/upfiles/Ymc43412.swf[/flash]
    السٌّمعَة : 0
    نقاط : 32
    تاريخ التسجيل : 24/05/2008

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف ابو ماجد في الخميس يوليو 24, 2008 9:51 am

    وتكملة للموضوع


    يقول المثل الخليجي




    خليك بقردك



    بدل ما يجيك

    اقرد منة
































    .ول ايه


















    .

    lovely story
    قشطوخى نونو
    قشطوخى نونو

    عدد الرسائل : 23
    العمر : 27
    السٌّمعَة : 0
    نقاط : 0
    تاريخ التسجيل : 24/07/2008

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف lovely story في الخميس أغسطس 07, 2008 11:30 pm

    يا جماعةانا عاوز اقولك حاجة بخصوص الموضوغ دة دة طبعا
    بعد ما تسمحولى
    بصوا انا شا يف ان احب اكتر من وحدة دة بيبقى خطر
    وبيعمل مشاكل كتيرة على القلب
    ومن ضمن هذة المشاكل
    انسداد فى شرااااااااااين القلب
    اللهم انى قد بلغت اللهم فاشهد
    وبعدين مالها يما نكون بنحب واحدة بس
    هههههههههههههههههههههههههههه

    um_zeyad
    قشطوخى نونو
    قشطوخى نونو

    عدد الرسائل : 28
    العمر : 35
    الموقع : في مكان بعيد عن الناس كلها ... بعيش في بيت صغير لوحدي وبنام وبصحى على صوت العصافير وعندي جنينة صغيرة كلها ورود ولونها أبيض بس علشان الورود البيضا بتفكرني بحاجه حلوة
    السٌّمعَة : 3
    نقاط : 37
    تاريخ التسجيل : 10/10/2010

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف um_zeyad في الجمعة أكتوبر 15, 2010 8:31 pm

    القلب عمرو ما هيقدر يحب إتنين ... حتى لو في حياة الراجل أكتر من وحدة بس قلبو أكيد هيكون مع وحدة بس... الحب حلو يا جماعة والله حلو...

    ابوفاروق الخطيب
    قشطوخى نونو
    قشطوخى نونو

    عدد الرسائل : 43
    العمر : 36
    الموقع : بلدي لوشغلت بالخلدعنكي نازعتني اليكي في الخلد نفسي
    السٌّمعَة : 11
    نقاط : 56
    تاريخ التسجيل : 01/10/2010

    رد: هل تستطيع أن تحب اثنين فى وقت واحد

    مُساهمة من طرف ابوفاروق الخطيب في السبت أكتوبر 16, 2010 11:12 pm

    طبعا تقدر تحب اتنين في وقت واحد وده شئ طبيعي لاي مسلم حب ربنا سبحانه وتعالي ثم حب رسوله صلي الله عليه وسلم

      الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء أكتوبر 18, 2017 9:24 pm